Έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης της Πράξης με τίτλο: «Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη» με ΜΙS 295403 την περίοδο 2010-2014 του επιχειρησιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Παραδοτέα: Π.2: Αξιολογήσεις ανά Πράξη, Π.3: Τελική Έκθεση Αξιολόγησης της Πράξης, ΕΠ.1. Έκθεση αναφορικά με τα αποτελέσματα της στρατηγικής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας. Τόμος Α΄& Β΄
Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/2205 http://repository.edulll.gr/2205
Η Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης της Πράξης «Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη, με ΜΙS 295403 την περίοδο 2010-2014», διαρθρώνεται σε τέσσερα μέρη: 1. Το πρώτο μέρος, περιλαμβάνει το Παραδοτέο Π.2: Αξιολογήσεις ανά Πράξη, στο οποίο αποτιμάται η πορεία υλοποίησης της Πράξης από την έναρξή της μέχρι και τις 30/09/2014. Στο Παραδοτέο αυτό, δίνεται μία αντικειμενική εικόνα για το βαθμό επίτευξης των κύριων και επιμέρους ποσοτικών και ποιοτικών στόχων της Πράξης και τη συνολική αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητά της, όπως αυτή εκτιμάται μέσα από ένα σύστημα δεικτών, αλλά και από καταγεγραμμένες απόψεις και ειδικά αξιολογικά ερωτήματα που τέθηκαν στις πρωτογενείς έρευνες μαθητών, επιμορφούμενων εκπαιδευτικών και ειδικού κοινού που εμπλέκεται άμεσα ή έμμεσα με την υλοποίησή της. 2. Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει το Παραδοτέο Π.3: Τελική Έκθεση Αξιολόγησης της Πράξης, το οποίο αποτελεί την αξιολόγηση του προγραμματικού σχεδιασμού της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης της μειονότητας, μέσω της αποτίμησης της συνεχιζόμενης επικαιρότητας των αναγκών, βάσει των οποίων έχει διαμορφωθεί η στρατηγική του. Παράλληλα στο Παραδοτέο αυτό, δίνεται μία συνολική αξιολόγηση της πορείας των παρεμβάσεων της Πράξης «Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη», όσον αφορά στη στοχοθεσία και εφαρμογή τους, ενώ παρατίθενται τα βασικά συμπεράσματα και οι προτάσεις του Συμβούλου Αξιολόγησης για το σχεδιασμό αντίστοιχων δράσεων στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου. 3. Το τρίτο μέρος, περιλαμβάνει το Παραδοτέο ΕΠ.1. Έκθεση αναφορικά με τα αποτελέσματα της στρατηγικής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας, το οποίο συνθέτει σε ενιαίο κείμενο το σύνολο των συμπερασμάτων που έχει καταλήξει ο Σύμβουλος Αξιολόγησης, βασιζόμενος στα αξιολογικά ερωτήματα που τέθηκαν στις πρωτογενείς έρευνες, αναφορικά με τα αποτελέσματα της στρατηγικής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει προτάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Ειδική Υπηρεσία ΕΠΕΔΒΜ για την επικαιροποίηση και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης της μειονότητας, που αφορούν στην υλοποίηση αντίστοιχων δράσεων κατά τη διάρκεια της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2014-2020. 4. Τέλος, το τέταρτο μέρος, περιλαμβάνει τρία (3) Παραρτήματα στα οποία παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα των πρωτογενών ερευνών α) σε μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν σε δράσεις ενισχυτικής διδασκαλίας του Προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας την περίοδο 2010-2014» (Παράρτημα Ι), β) σε μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας της δευτεροβάθμια εκπαίδευσης που συμμετείχαν σε δράσεις ενισχυτικής διδασκαλίας του Προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας την περίοδο 2010-2014» (Παράρτημα ΙΙ) και γ) σε εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε Δράσεις του Προγράμματος Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη» την περίοδο 2010-2014».
Μελέτη για τις αναγκαίες βελτιώσεις του συστήματος μεταφοράς μαθητών, προς το σκοπό της αποτελεσματικής υλοποίησης του σχεδιαζόμενου Σχολείου του 21ου αιώνα. Εξωτερική Αξιολόγηση Πράξεων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.