Abstract | Το Παραδοτέο Π.3. περιλαμβάνει τις τελικές εκθέσεις αξιολόγησης των Πράξεων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ανά ομάδα στόχου, που υλοποιήθηκαν την περίοδο 2010-2014. Κάθε έκθεση, διακρίνεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος, αφορά στην ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο εφαρμόζεται η πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης της κάθε ομάδας – στόχου, παράλληλα με την ανάλυση των εξωγενών παραγόντων που επιδρούν στο περιβάλλον εφαρμογής. Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει την αξιολόγηση του προγραμματικού σχεδιασμού της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης της κάθε ομάδας στόχου, η οποία βασίζεται στην εκπόνηση ανάλυσης SWOT, στη σύγκριση της στοχοθεσίας του προγραμματικού σχεδιασμού με τις ανάγκες, όπως αυτές προκύπτουν από την ανάλυση SWOT, μέσω μήτρας συνάφειας. Τέλος, το τρίτο μέρος περιλαμβάνει τη συνθετική αξιολόγηση της επικαιρότητας των παρεμβάσεων, της στοχοθεσίας και εφαρμογής τους, προκειμένου να διαγνωστεί η συνεχιζόμενη καταλληλότητα, εγκυρότητα και επικαιρότητα του προγραμματικού σχεδιασμού της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης της κάθε ομάδας στόχου Δεδομένου ότι, στα επιμέρους Παραδοτέα Π.2. που αφορούσαν στην αξιολόγηση όλων των Πράξεων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ανά ομάδα στόχου και ανά Δικαιούχο, έχει παρατεθεί η συνολική αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης των παρεμβάσεων των Πράξεων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του ΕΠΕΔΒΜ, η ανάδειξη των πρακτικών και των παραμέτρων εκείνων των παρεμβάσεων που θα πρέπει να διαχυθούν, αλλά και η επισήμανση των αρνητικών προτύπων από την υλοποίηση των προς αξιολόγηση Πράξεων, καθώς και η αναφορά σε αντικειμενικά προβλήματα και δυσκολίες σε επίπεδο υλοποίησης, κρίνεται άσκοπή η επανάληψή τους. Τέλος, στο Π.3. γίνεται αναφορά για τις νέες στρατηγικές προτεραιότητες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, όπως αυτές αποτυπώνονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» 2014-2020 (ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο των οποίων διατυπώνονται οι προτάσεις για το σχεδιασμό αντίστοιχων δράσεων, καθώς και για τη βιωσιμότητα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. |