| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/138 http://repository.edulll.gr/138 |
|
Abstract | Η Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων(ΓΓΕΕ) και το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) της ΓΓΕΕ σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα στον τομέα της διά βίου μάθησης σε όλη τη χώρα. Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων υλοποιείται από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, τα οποία σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο (Ν. 3369/6-07-05) αποτελούν κρατικές δομές της ΓΓΕΕ/ΙΔΕΚΕ, το έργο των οποίων εντάσσεται στο Ε.Π.Ε.Α.E.Κ. II του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Στο πλαίσιο των δράσεων των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων πραγματοποιήθηκε πανελλήνιο επιστημονικό συνέδριο με διεθνή συμμετοχή στο Βόλο, από τις 3 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2006. Σκοπός του Συνεδρίου ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε επιστήμονες και ερευνητικές ομάδες: • Να παρουσιάσουν τις νέες προσεγγίσεις στη διά βίου εκπαίδευση, την επιμόρφωση και την κατάρτιση ενηλίκων. • Να αναπτύξουν θέματα σχετικά με το ευρωπαϊκό και εθνικό σύστημα της διά βίου εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένων των τυπικών, μη τυπικών και άτυπων μορφών τους. • Να προτείνουν μεθοδολογίες για την αξιολόγηση του συστήματος εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, των παιδαγωγικών μεθόδων, των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων, με στόχο τη διασφάλιση ποιότητας, την επικαιροποίηση και τη διάχυση της γνώσης. • Να προτείνουν μεθοδολογίες και προγράμματα για τη διά βίου εκπαίδευση, επιμόρφωση και κατάρτιση τόσο για το γενικό πληθυσμό όσο και για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. • Να προτείνουν τρόπους σύνδεσης του συστήματος διά βίου μάθησης με άλλα συστήματα εκπαίδευσης. • Να προσδιορίσουν τη συμβολής της διά βίου μάθησης στην προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής. Μέσα από τις εισηγήσεις που παρατίθενται στην έκδοση αυτή, αναπτύχθηκαν θέματα σχετικά με την εξέλιξη της διά βίου μάθησης στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναπτύχθηκε σημαντικός προβληματισμός για τις θεωρίες της Εκπαίδευσης Ενηλίκων από τη συγκρότηση του επιστημονικού κλάδου μέχρι τις μέρες μας. Εκτενείς αναφορές έγιναν στις αρχές και τη φιλοσοφία της διά βίου μάθησης, διερευνήθηκε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και εξετάσθηκαν το καθεστώς και οι δυνατές πηγές χρηματοδότησης. Αναλυτικά παρουσιάστηκαν τα συστήματα διά βίου μάθησης στην Ελλάδα με συγκριτικές αναφορές σε Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα. Η εμπειρία της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όσο και άλλων οργανισμών στον τομέα αυτό, παρουσιάστηκε μέσα από μια σειρά εισηγήσεων, οι οποίες δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την έναρξη συστηματικού διαλόγου, με σκοπό τη γένεση εναλλακτικών συστημάτων επιμόρφωσης. |
Author/Creator | Τσαμαδιάς, Κωνσταντίνος; Samuel, Lenia; Kjellstrom, Sven; Atanasova, Milka; Kalantzis, Mary; Τσαμαδιάς, Κωνσταντίνος; Σιαφαρίκας, Παναγιώτης; Μαργαρίτης, Κωνσταντίνος; Βερναδάκης, Γεώργιος; Μητάκος, Δημήτριος; Μέτης, Στέφανος; Καβαδίας, Κωνσταντίνος; Ρηγοπούλου-Σεραφείμ, Ευαγγελία; Κουτρούμπα, Κωνσταντίνα; Μαρμαρινός, Ι.; Σακελλάρη, Μ.; Τζουμάκα, Ε.; Καραντζόλα, Ελένη; Ιντζίδης, Βαγγέλης; Ρέλλος, Νικόλαος; Νικολακάκη, Μαρία; Μαργάρα, Θεοδώρα; Ανάγνου, Ευάγγελος; Αϊδίνης, Αθανάσιος; Κωστούλη, Τριανταφυλλιά; Τρέσσου, Ευαγγελία; Καραγεωργόπουλος, Χρήστος; Σολομωνίδου, Χριστίνα; Κουλουκτσής, Γιάννης; Τσιακατάρας, Θεόδωρος; Πρίγκου, Αριστέα-; Νικόπουλος, Δημήτριος; Μουζάκης, Χαράλαμπος; Αρβανίτη, Ευγενία; Γιαγκούλης, Τρύφων; Γεροστέργιου, Καλλιόπη; Ψυχογυιός, Ιωάννης; Παναγιώτη, Πρόντζας; Φυτσιλή, Φώτης; Μουζάκης, Διονύσης; Ιορδανίδης, Γεώργιος; Ζάρκος, Βασίλειος; Μπακάλη, Ολυμπία Θ.; Κουμπαρέλης, Ανάργυρος; Σιδηρόπουλος, Αναστάσιος; Μπεζάτη, Θεοδώρα; Θεοδοσοπούλου, Μάρα; Μιχελής, Αθανάσιος; Αντωνιάδης, Θεόδωρος; Μπερερής, Πέτρος; Σιασιάκος, Κωνσταντίνος; Λαζακίδου-Καφετζή, Γεωργία; Δημητρούλη, Καλλιόπη; Θεμελή, Όλγα; Ρηγούτσου, Ελένη; Δεληγιάννης, Δημήτρης; Καρασαββίδης, Ηλίας; Σιασιάκος, Κωνσταντίνος; Ρετάλης, Συμεών; Σδράλης, Αθανάσιος; Σοφός, Αλιβίζος; Στουππή, Τσαμπίκα; Κόλλιας, Βασίλειος; Μάτος, Αναστάσιος; Κόνσολας, Μάνος; Ψυχογυιού, Ευαγγελία Ι.; Νικολάου, Νικόλαος; Τσέργας, Νικόλαος; Μποζώνας, Αθανάσιος; Μάντη, Ειρήνη; Σταμπουλής, Μιλτιάδης; Μπάτσου, Πετρούλα; Παπαχριστόπουλος, Κωνσταντίνος; Μηλιτσόπουλος, Χρήστος; Κοντονή, Άννα; Ρέππα, Αναστασία-Αθανασούλα-–; Ντούλια, Θεοδώρα; Κιηγμάς, Δημήτριος; Παπαϊωάννου, Χρήστος; Παπαβασιλείου-Αλεξίου, Ιωάννα; Γλαρούδη, Αναστασία; Κατσάνη, Γεωργία; Ταμήλος, Μιχαήλ; Γιωτοπούλου, Αντιγόνη; Βερνίκος, Στυλιανός Γ.; Καλδής, Παναγιώτης Ε.; Κάρναβος, Δημήτρης; Ντόκος, Βασίλειος; Καλογιάννη-Λόλα, Θεοδοσία; Σιμόπουλος, Γιώργος; Δανιήλ, Χρήστος; Γαλάνη, Μαρία-Ελευθερία; Χάϊτας, Χαράλαμπος; Ιωαννίδη, Βασιλική; Μέργος, Γεώργιος; Βλιάμος, Σπυρίδων; Γεωργιτσογιάννη, Ευαγγελία Ν. | Contributor | Editor: Κορόμηλου, Ζωή
; Μουζάκης, Διονύσης
; Σωτηροπούλου, Βασιλική
; Τσέργας, Νικόλαος
; Χανής, Στέφανος
|
Licencee | Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) |
Contractor | Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) |
Publisher | Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) | Language | Greek English | Date | April 2006 |
Extent | 356 pages |
Subject | κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες συνεδριακές εργασίες εκπαίδευση ενηλίκων αθίγγανος μετανάστης άνεργος σωφρονιστικό ίδρυμα επαγγελματική εκπαίδευση κρατούμενος δημόσια εκπαίδευση διαρκής εκπαίδευση ανθρώπινες σχέσεις Ευρωπαϊκή Ένωση ρατσισμός |
Keywords | Συστήματα δια βίου μάθησης, Βασικές μορφές γραμματισμού, Εκμάθηση ελληνικών ως δεύτερη γλώσσα, Επιμόρφωση ενηλίκων, Πρακτικά συνεδρίου, Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, Δια βίου μάθηση, Δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση, Επιμόρφωση εκπαιδευτών, Σχολές γονέων, Σχολεία δια βίου εκπαίδευσης, Εικονικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Μεθοδολογικές προσεγγίσεις, Μέθοδοι εκπαίδευσης Ρομά, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.), Υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, Αδύναμες κοινωνικές ομάδες, Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, Εργαζόμενοι μετανάστες, Φυλακές, Προγράμματα ηλεκτρονικής μάθησης ενηλίκων, Εξ' αποστάσεως εκπαίδευση, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση | Spatial Coverage | Greece | Has Part | Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις της Διά Βίου Εκπαίδευσης στην Αμερική και στον Καναδά τις τελευταίες δεκαετίες.
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων εκπαίδευσης των ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων. Μετανάστες, αδύναμες κοινωνικές ομάδες, αναλφαβητισμός και δια βίου μάθηση Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες στην Υπηρεσία της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Εκπαίδευση και Κοινωνική Επανένταξη πρώην Χρηστών. Η περίπτωση του Εναλλακτικού Σχολείου Ενηλίκων του Θεραπευτικού Προγράμματος ΕΞΟΔΟΣ. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Φυλακές.
Το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας στη χώρα μας. Στόχοι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ο ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων |
Type | Text (Conference or workshop item ) |
|
|
|