|
Abstract | Το θεµατικό περίγραµµα της ενότητας περιλαμβάνει: Παιδαγωγική ψυχολογία. Ρόλος της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση. Γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα. Μάθηση (έννοια, φύση, σηµασία, αντικείµενο, προβλήµατα). Θεωρίες µάθησης (κυριότερες θεωρίες και κριτική θεώρησή τους). Παράγοντες που επηρεάζουν τη µάθηση (κίνητρα, ετοιµότητα, ωριµότητα, τρόποι διδασκαλίας κτλ). Ατοµικές διαφορές και µάθηση. Τύποι µάθησης και τρόποι µελέτης. Αντίληψη, νοημοσύνη µνήµη και λήθη στη µάθηση και διατήρηση της µάθησης. Μαθησιακές δυσκολίες: Ερµηνεία, αντιµετώπιση. ∆ιαπροσωπικές σχέσεις και ψυχική / κοινωνική υγεία. ∆εξιότητες επικοινωνίας. Προγράµµατα βελτίωσης των διαπροσωπικών σχέσεων. ∆ιαφυλικές σχέσεις. Ειδικές οµάδες µαθητών (π.χ. ευφυείς µαθητές, µαθητές µε νοητική υστέρηση, µαθητές από στερηµένα περιβάλλοντα, αλλοδαποί, κτλ). Σχολική τάξη ως οµάδα. Ρόλος των οµάδων στη σχολική τάξη. Είδη οµάδων, λειτουργία των οµάδων. Χώροι και υπηρεσίες για εξασφάλιση υποστήριξης των µαθητών ή και του σχολείου σε δύσκολες περιπτώσεις, όπως ναρκωτικά, αλκοολισµός, AIDS, κτλ. Ο εκπαιδευτικός και ο συµβουλευτικός τους ρόλος. |
Author/Creator | Μαρμαρινός, Ιωάννης | Licencee | Οργανισμός Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) |
Contractor | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Language | Greek | Date | 2008 |
Extent | 157 pages |
Subject | παιδεία εκπαίδευση μαθητής σχολική ζωή εκπαιδευτικός σπουδές εκπαιδευτικών διαρκής εκπαίδευση |
Keywords | Παιδαγωγική ψυχολογία, Εκπαίδευση, Μάθηση, Θεωρίες µάθησης, Τρόποι µελέτης, Αντίληψη, Νοημοσύνη, Μνήµη, Λήθη, Μαθησιακές δυσκολίε, ∆ιαπροσωπικές σχέσεις, Κοινωνική υγεία, ∆εξιότητες επικοινωνίας., Ευφυείς µαθητές, Μαθητές µε νοητική υστέρηση, Αλλοδαποί μαθητές, Σχολική τάξη, Υποστήριξη µαθητών, Συµβουλευτικός ρόλος εκπαιδευτικού, Δια-βίου εκπαίδευση, Διαρκής επιμόρφωση, Εκπαίδευση των εκπαιδευτών | Education Level | Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση | Notes | Πρόκειται για εκπαιδευτικό υλικό για τη θεματική ενότητα 4.α. “Παιδαγωγική Ψυχολογία, Διαπροσωπικές Σχέσεις”στο πλαίσιο του έργου με τίτλο «Παιδαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ.» Το υλικό για τη δημιουργία των σημειώσεων, προέρχεται από τα βιβλία: 1. Δημητρόπουλος Ε. & Καλούρη-Αντωνοπούλου Ο. (2003). Παιδαγωγική Ψυχολογία. Από τη Θεωρία Μαθησης στην Εκπαίδευση Νέων και Ενηλίκων, Αθήνα, εκδ. ΕΛΛΗΝ 2. Καλούρη-Αντωνοπούλου Ρ. (1998). Στοιχεία Γενικής και Επαγγελματικής Ψυχολογίας, Αθήνα, εκδ. ΕΛΛΗΝ 3. Καλούρη-Αντωνοπούλου Ρ. (2004). Γενική Ψυχολογία, Αθήνα, εκδ. ΕΛΛΗΝ 4. Καλούρη-Αντωνοπούλου Ο. & Σιγάλας Χ. (2006). Γενική Διδακτική Μεθοδολογία. Γενικά Ψυχοπαιδαγωγικά Θέματα, Αθήνα Μεταίχμιο 5. Jaques, D. (2001). Μάθηση σε ομάδες. Εγχειρίδιο για όσους συντονίζουν ομάδες ενηλίκων εκπαιδευομένων, Αθήνα Μεταίχμιο 6. Καλούρη-Αντωνοπούλου Ο. (υπό έκδοση). Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εργασία, Μεταίχμιο |
Is Related to | Παιδαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ. |
Type | Text (Education ) |
|