| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/941 http://repository.edulll.gr/941 |
|
Abstract | Oι Αναστασία Δημητρίου, Βικτωρία Λαγοπούλου και Τριαντάφυλλος Πετρίδης περιγράφουν τις εμπειρίες τους από δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια: οι δύο πρώτες από ένα δημοτικό σχολείο της Αθήνας με 65% τουρκόφωνους μαθητές και μαθήτριες, εσωτερικούς μετανάστες από τη Θράκη, ο δε δεύτερος από ένα λύκειο της Θράκης με αποκλειστικά μειονοτικούς μαθητές και μαθήτριες. Και οι τρεις εξηγούν πώς βίωσαν την επαφή με το διαφορετικό σε όλες τις εκδοχές: μαθητές, γονείς, συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Περιγράφουν πώς οι συγκρούσεις τούς έφεραν αντιμέτωπους με τους ίδιους τους εαυτούς τους, τα δικά τους όρια και τους βοήθησαν να αντιληφθούν την πολλαπλότητα των ταυτοτήτων τους και, κατά συνέπεια, την ετερότητα. Στο κείμενο εξηγούν πώς οι συγκρούσεις, που καθημερινά βιώνουν σε πολλά επίπεδα οι εκπαιδευτικοί, μπορεί να λειτουργήσουν ως μοχλοί για να προσαρμόσουν τη διδακτική τους πρακτική στις ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών και μαθητριών. Αυτή η προσαρμογή απαιτεί τη σε βάθος κατανόηση του πλαισίου και κυρίως τη μεθοδολογική επάρκεια των εκπαιδευτικών, ούτως ώστε να σχεδιάζουν τη διδακτική τους πράξη, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. Γιατί διδάσκω σημαίνει πάνω από όλα ευελιξία, εγρήγορση και κατανόηση του άλλου. Μόνο τότε η διδακτική πράξη μπορεί να δίνει ευχαρίστηση. |
Author/Creator | Δημητρίου, Αναστασία; Λαγοπούλου, Βικτωρία; Πετρίδης, Τριαντάφυλλος | Contributor | Monitor or Contractor: Ανδρούσου, Αλεξάνδρα
Editor: Ζωγραφάκη, Μαρία
; Διδάχου, Παναγιώτα
Other: Μίχα, Ειρήνη
; Κονταργύρη, Δάφνη
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Language | Greek | Date | 2007 |
Extent | 40 pages |
Alternative Web page | http://museduc.gr/index.php?page=2⊂=34b |
Subject | πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες διδακτικό υλικό εκπαίδευση εκπαιδευτικός παιδαγωγική μέθοδος γλώσσα |
Keywords | Διδακτική πρόταση, Διδάσκων, Μουσουλμανόπαιδες, Μειονοτικές κοινότητες, Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Επιμορφωτικό υλικό, Ετερότητα, Κοινωνική διαφορά, Ετερογένεια, Ομοιογένεια, Μαρτυρίες | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δημοτικό Σχολείο, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Γενική μη-Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση , Γενικό Λύκειο, Γενικό Μειονοτικό Λύκειο , Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | Intended User Role | Professor | Notes | Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Ταυτότητες και Ετερότητες". Α’ έκδοση: 2004 Β’ έκδοση: 2007 |
Is Part Of | Kλειδιά και αντικλείδια |
Type | Text (Book , Education ) | Scientific Coordinator | Φραγκουδάκη, Άννα Δραγώνα, Θάλεια |
Project URL | http://museduc.gr/ |
Project Notes | Μέτρο 1.1. ΕΠΕΑΕΚ II |
|
|