Η Νέλλη Ασκούνη αναλύει τον τρόπο με τον οποίο αναπαράγονται οι κοινωνικές ανισότητες μέσα στο σχολείο. Υποστηρίζει, από τη σκοπιά της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, ότι για να κατανοηθούν οι διαφορετικές συμπεριφορές των παιδιών στο σχολείο πρέπει να αναγνωσθούν ως κοινωνικές διαφορές. Αντίστοιχα η θετική ή αρνητική σχέση των παιδιών με το σχολείο πρέπει να ιδωθεί ως προϊόν ταξικών προσδιορισμών. Μια τέτοια ανάγνωση καταρρίπτει το μύθο της φυσικής ευφυίας: καλοί μαθητές δεν είναι οι περισσότερο έξυπνοι. Είναι απλώς εκείνοι που ανταποκρίνονται καλύτερα στην κουλτούρα του σχολείου , διότι το μορφωτικό κεφάλαιο που κατέχουν από την οικογένειά τους τους εφοδιάζει με τα κατάλληλα εργαλεία για να πετύχουν. Το ερώτημα είναι: τι μπορεί να κάνουν οι εκπαιδευτικοί γι΄ αυτό; Η συγγραφέας υποστηρίζει ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουν πολλαπλές παιδαγωγικές μεθόδους και να δώσουν το χρόνο και το χώρο στα παιδιά που δε «βολεύονται» εύκολα στο σχολείο.
Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης". Α’ έκδοση: 2004 Β’ έκδοση: 2007