Η εισήγηση έχει σχέση με τα δρώμενα στο μέτωπο του δημόσιου διαλόγου για τους τσιγγάνους. Στην ελληνική επικράτεια, πάνω από 2 δεκαετίες αρχίζει να παράγεται συστηματικός λόγος, όχι επιστημονικός και έγκυρος, ένας διαρκής λόγος όσο αφορά σ’ αυτό που οι αρθρογράφοι ονομάζουν «τσιγγάνοι».
Απουσία από το μάθημα, Άτακτη φοίτηση, Γλωσσική μειονότητα, Διακρίσεις, Διαπολιτισμικότητα, Εκπαιδευτικό έργο, Εκπαιδευτικό σύστημα, Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτών, Κοινωνική ζωή, Παρακολούθηση του μαθήματος, Παρουσία των μαθητών, Περιθωριοποίηση, Πολυπολιτισμικότητα, Κοινωνική ένταξη, Σχολική αποτυχία, Σχολική διαρροή, Σχολική ένταξη, Κοινωνικές προκαταλήψεις, Τσιγγάνοι, Τσιγγανόπαιδες, Ρομά
Notes
Η εισήγηση έγινε στο συνέδριο με θέμα "Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο: συνέχειες και ασυνέχειες" που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 9-10 Μαϊου 2003.