| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/796 http://repository.edulll.gr/796 |
|
Abstract | Εκπαιδευτικό υλικό με εισηγήσεις από το επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου «Προώθηση προγραμμάτων φυσικής δραστηριότητας σε ειδικά σχολεία με στόχο την κοινωνική ένταξη μαθητών με κινητικές- πολλαπλές αναπηρίες». Κατά την διάρκεια της επιμόρφωσης, οι επιμορφούμενοι διδάχθηκαν τις προσαρμοσμένες δραστηριότητες, θεωρητικά και βιωματικά (σε μορφή φυσικής δραστηριότητας όπου συμμετείχαν οι επιμορφούμενοι με τα μέλη της επιστημονικής ομάδας). Στόχος του σεμιναρίου είναι η προώθηση της ένταξης των μαθητών με κινητικές – πολλαπλές αναπηρίες που φοιτούν σε ειδικά σχολεία, μέσα από ένα προσαρμοσμένο πιλοτικό πρόγραμμα με έμφαση στη Φυσική Δραστηριότητα. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε καθηγητές και ειδικό επιστημονικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ώστε να μπορούν αυτόνομα να σχεδιάζουν και να συμμετέχουν σε αντίστοιχα προγράμματα που προωθούν την ακαδημαϊκή και κοινωνική ένταξη των μαθητών με κινητική – πολλαπλή αναπηρία. Οι θεωρητικές εισηγήσεις του επιμορφωτικού σεμιναρίου διαπραγματεύονται τα εξής: 1. Ορισμοί ένταξης (φιλοσοφία, μοντέλα, νομοθετικό πλαίσιο). Επιχειρήματα. Οφέλη από την ένταξη 2. Κινητικές Αναπηρίες 3. Παραολυμπιακά Αθλήματα ως μέσο διδασκαλίας στα ειδικά σχολεία 4. Παραολυμπιακά Αθλήματα ως μέσο διδασκαλίας στα γενικά σχολεία για την προώθηση της ένταξης 5. Επίδραση της ένταξης στη φυσική δραστηριότητα των μαθητών με και χωρίς αναπηρίες Η πρακτική άσκηση του προγράμματος έχει σα σκοπό να παρουσιάσει στους επιμορφούμενους προσαρμοσμένες δραστηριότητες, ώστε να εξοικειωθούν με αυτές και στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν με τους μαθητές, υπό την καθοδήγηση της επιστημονικής ομάδας. Στις βιωματικές δραστηριότητες περιλαμβάνονται τα εξής: 1. Παραολυμπιακά Αγωνίσματα (καλαθοσφαίριση σε αμαξίδιο, πετοσφαίριση καθιστών κλπ.), 2. Παιδαγωγικά παιχνίδια, αναπνευστικές ασκήσεις, 3. Χορός σε αμαξίδιο Συγκεκριμένα, τα κεφάλαια των εισηγήσεων που περιλαμβάνονται στο παρόν εκπαιδευτικό υλικό είναι: Κεφ. 1: Θεσμικό πλαίσιο της ένταξης-εντάξιμες κατηγορίες Κεφ. 2: Ένταξη παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Η καινούργια πραγματικότητα στο ελληνικό σχολείο. Ο ρόλος της φυσικής αγωγής στη διαδικασία της ένταξης Κεφ. 3: Συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες στα γενικά σχολεία-η προσέγγιση της συνεκπαίδευσης μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγής Κεφ. 4: Ένταξη και φυσική δραστηριότητα μαθητών με και χωρίς αναπηρία Κεφ. 5: Κινητικές αναπηρίες Κεφ. 6: Παραολυμπιακό κίνημα – ιστορικό – παραολυμπιακοί αγώνες – αθλητές Κεφ. 7: Τα παραολυμπιακά αθλήματα ως μέσο διδασκαλίας για την προώθηση της ένταξης Κεφ. 8: Προσαρμοσμένα παιχνίδια |
Author/Creator | Κουτσούκη, Δήμητρα; Δούκα, Αγγελική; Χαρίτου, Σοφία; Καλύβας, Βασίλης; Σκορδίλης, Εμμανουήλ; Χρυσάγης, Νικόλαος; Ασωνίτου, Αικατερίνη; Γκουτζιαμάνη-Σωτηριάδη, Κωνσταντινιά; Γραμματοπούλου, Ειρήνη | Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού. Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών και Κινητικών Διαταραχών |
Language | Greek | Date | December 2007 |
Extent | 179 pages |
Subject | οργάνωση της εκπαίδευσης σπουδές εκπαιδευτικών ειδική εκπαίδευση άτομο με ειδικές ανάγκες άτομο με σωματική μειονεξία άτομο με διανοητική μειονεξία μέθοδος εκμάθησης κοινωνική πολιτική σωματική αγωγή αθλητισμός κοινωνική ενσωμάτωση παιδαγωγική μέθοδος νέες τεχνολογίες ασθένεια γενική εκπαίδευση |
Keywords | Ειδικά σχολεία, Γενικά σχολεία, Κινητικές αναπηρίες, Πολλαπλές αναπηρίες, Νοητική καθυστέρηση, Κώφωση, Τυφλά παιδιά, Κωφά παιδιά, Εγκεφαλική παράλυση, Νευρομυϊκές παθήσεις, Μυϊκές ατροφίες, Μυοσκελετικές διαταραχές, Δισχιδής ράχη, Δυσμορφίες, Υδροκεφαλία, Κακώσεις νωτιαίου μυελού, Γνωστικές διαταραχές, Αυτισμός, Ακρωτηριασμοί, Φυσική δραστηριότητα, Προσαρμοσμένες δραστηριότητες, Παραολυμπιακοί αγώνες, Παραολυμπιακά αθλήματα, Προσαρμοσμένα παιγνίδια, Αναπνευστικά παιγνίδια, Παιδαγωγικά παιγνίδια, Εκπαιδευτικές ανάγκες, Διδακτικές μέθοδοι, Προσαρμοσμένη κινητική αγωγή, Θεσμικό πλαίσιο ένταξης, Ένταξη μαθητών με αναπηρίες, Συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες, Αποκατάσταση ατόμων με αναπηρία, Μαθησιακές δυσκολίες | Spatial Coverage | Greece | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενική μη-Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση | Intended User Role | Professor | Notes | Το σεμινάριο επιμόρφωσης διεξήχθη 14-16 Δεκεμβρίου 2007. Συμπεριελάμβανε 10 ώρες θεωρητικής διδασκαλίας και 20 ώρες βιωματικής εξάσκης. |
Is Related to | Προώθηση προγραμμάτων φυσικής δραστηριότητας σε ειδικά σχολεία με στόχο την κοινωνική ένταξη μαθητών με κινητικές- πολλαπλές αναπηρίες: Ημερίδα Προώθηση προγραμμάτων φυσικής δραστηριότητας σε ειδικά σχολεία με στόχο την κοινωνική ένταξη μαθητών με κινητικές- πολλαπλές αναπηρίες: Ημερίδα ευαισθητοποίησης |
Type | Text (Education ) | Scientific Coordinator | Κουτσούκη, Δήμητρα |
Project Notes | Μέτρο 1.1, Ενέργεια 1.1.4 |
|
|