Σκοπός του κεφαλαίου αυτού είναι μια πρώτη εννοιολογική αποσαφήνιση βασικών εννοιών του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων και μια σκιαγράφηση των γενικών ευρωπαϊκών επιδιώξεων αναφορικά με την εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων. Επίσης, επιδιώκεται η λημματική ανάδειξη των πτυχών της εκπαίδευσης ενηλίκων σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής, διδακτικής μεθοδολογίας, κινήτρων συμμετοχής, δεξιοτήτων των εκπαιδευτών ενηλίκων και γενικότερων παιδαγωγικών θεωριών. Το παρόν κεφάλαιο αποτελεί την εισαγωγή του οδηγού των επιμορφωτών ενηλίκων.
Αρχική εκπαίδευση, Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση, Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική, Μορφές εκπαίδευσης, Τυπική μάθηση, Άτυπη μάθηση, Μη τυπική μάθηση, Λειτουργία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Προϋποθέσεις συμμετοχής των ενηλίκων, Μοντέλα μάθησης ενηλίκων, Ρόλος εκπαιδευτικού, Χαρακτηριστικά ενηλίκων, Χαρακτηριστικά μαθησιακών περιπτώσεων για ενήλικες, Παρώθηση, Γενικές παιδαγωγικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων