Σκοπός της μελέτης είναι ο εντοπισμός των αιτιών του χαμηλού ποσοστού συμμετοχής των Ελλήνων στη δια βίου μάθηση και εκπαίδευση και κατά συνέπεια η ενίσχυση του συστήματος και των υπηρεσιών δια βίου εκπαίδευσης και της ίσης πρόσβασης σε αυτήν ενόψει της εφαρμογής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» της προγραμματικής περιόδου 2007-2013. Στο 2ο Παραδοτέο της μελέτης γίνεται περιοδολόγηση και συνοπτική περιγραφή του νομικού πλαισίου της κατάρτισης και της δια βίου εκπαίδευσης στην Ελλάδα. αναλύονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις σε δύο επίπεδα, ένα που αφορά τη θεσμική οργάνωση και την οργανωτική δομή των φορέων παροχής κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης και ένα που αφορά την παροχή κατάρτισης στην Ελλάδα. Γίνεται κριτική αποτίμηση και προτάσεις βελτίωσης. Η μελέτη περιλαμβάνει τα παραδοτέα: Παραδοτέο 1ο : Μεθοδολογία του έργου Παραδοτέο 2ο: Καταγραφή του Νομοθετικού Πλαισίου Παραδοτέο 3ο : Χαρτογράφηση των φορέων συνεχιζόμενης και Δια Βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης. Αδυναμίες ή ελλείψεις και επικαλύψεις αρμοδιοτήτων Πρόταση σχεδίου ερευνών για τη μελλοντική διαμόρφωση ενός βελτιωμένου συστήματος φορέων και λειτουργίας. Παραδοτέο 4ο : Καταγραφή μελετών και ερευνών για τη δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση Παραδοτέο 5ο : Χαρτογράφηση των πληθυσμιακών ομάδων στις οποίες στοχεύουν οι υπηρεσίες Δια Βίου εκπαίδευσης Παραδοτέο 6ο : Καταγραφή των αιτιών διαρροής Παραδοτέο 7ο : Καταγραφή αναγκών Παραδοτέο 8ο : Διαμόρφωση προτάσεων για το επόμενο Ε.Π.