Οι νέες εξελίξεις, όπως οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις για τη Βια Βίου Μάθηση, οι αλλαγές στα συστήματα κατάρτισης, ο πολλαπλασιασμός των φορέων κατάρτισης, η ανάγκη πιστοποίησης της μάθησης που αποκτιέται στους εργασιακούς χώρους, καθώς και η ευελιξία και η κινητικότητα του εργασιακού δυναμικού και των διεθνών αγορών, η αυξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, έχουν δημιουργήσει μια έντονη δημόσια συζήτηση για τη διαμόρφωση σύγχρονων και ολοκληρωμένων πλαισίων πιστοποίησης ικανοτήτων.