Ο δείκτης της διάρκεια σπουδών των φοιτούντων στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας προκύπτει από την ιδιαιτερότητα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να χορηγεί απεριόριστο (στο παρελθόν) ή αρκετά μεγάλο χρόνο (από το 2007, δύο φορές ο προβλεπόμενος χρόνος φοίτησης) στους φοιτητές του έτσι ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Εμείς θα καταδείξουμε ότι δεν είναι δυντόν η διάρκεια σπουδών να δώσει συγκεκριμένα συμπεράσματα γιατί από την μία υπάρχουν σοβαρά μεθοδολογικά θέματα που δεν έχουν αποσαφηνιστεί και από την άλλη διάφοροι πολύπλοκοι παράγοντες επηρεάζουν τον δείκτη αυτόν με συνέπεια να είναι μειωμένη η ερμηνευτική του ικανότητα.