|
Abstract | Το παρόν εγχειρίδιο προβλημάτων για τα Μαθηματικά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, αποτελεί ένα βοήθημα για τον δάσκαλο που καλείται να διδάξει σε σχολικές τάξεις οι οποίες απαρτίζονται από μη αμιγές μαθητικό υλικό και πιο συγκεκριμένα σε σχολικές τάξεις όπου σε μεγάλο ή μικρό αριθμό συμμετέχουν και τσιγγανόπαιδες μαθητές. Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των τσιγγανοπαίδων, αλλά και την ανάγκη τους για ομαλή και αρμονική συνύπαρξη και αλληλεπίδραση με το σύνολο της μαθητικής κοινότητας, διαμορφώσαμε το εγχειρίδιο αυτό προκειμένου να δώσουμε την δυνατότητα στο δάσκαλο να επιλέγει προβλήματα για περισσότερη εξάσκηση και ευκολότερη εμπέδωση των μαθητών πάνω σε θεμελιώδεις μαθηματικές έννοιες. Τα προβλήματα είναι τέτοια, ώστε να διευκολύνουν τους μαθητές στην κατανόηση εννοιών, μιας που κατασκευάστηκαν εφόσον είχε ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι οι τσιγγανόπαιδες μαθητές μπορεί μεν να ανήκουν σε μια διαφοροποιημένη εθνοπολιτισμικά ομάδα θα πρέπει όμως να τους δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά στο ρυθμό της σχολικής τάξης διατηρώντας παράλληλα τη δική τους πολιτισμική ταυτότητα μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κοινά αποδεκτών αξιών, πρακτικών και διαδικασιών. Το παρόν βοήθημα, δεν έρχεται να καταργήσει το υπάρχον διδακτικό υλικό των Μαθηματικών, όπως αυτό δίνεται από το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά να δράσει συμπληρωματικά και βοηθητικά για το δάσκαλο που επιθυμεί να συμπληρώσει το μάθημά του με προβλήματα που στοχεύουν στην ανακάλυψη νέων γνώσεων ή εννοιών, προβλήματα εφαρμογής, σύνθεσης ή ολοκλήρωσης, σύγκρισης, μοντελοποίησης, ανοιχτά κ.ά. Τα προβλήματα αυτά θα βοηθήσουν το σύνολο της πολιτιστικά διευρυμένης σχολικής τάξης και διαρθρώνονται σε έντεκα κεφάλαια, καθένα από τα οποία είναι χωρισμένο σε υποκεφάλαια και κατηγορίες, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους. |
Author/Creator | Γρηγοροπούλου, Ευγενία; Ευαγγελόπουλος, Αλέξανδρος | Licencee | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
Contractor | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής |
Language | Greek | Extent | 95 pages |
Subject | κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες πολιτιστική διαφορά εθνότητα πρόσβαση στην εκπαίδευση μαθηματικά |
Keywords | Ακέραιοι αριθμοί, Κλασματικοί αριθμοί, Συμμιγείς αριθμοί, Αναγωγή στη μονάδα, Δεκαδικοί αριθμοί, Εξισώσεις, Αναλογίες, Μερισμός, Ποσοστά, Τόκος, Γεωμετρία, Περίμετρος, Εμβαδόν σχημάτων, Εμβαδόν στερεών, Όγκος, Τσιγγανόπαιδες μαθητές | Education Level | Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού | Lesson | Μαθηματικά |
Intended User Role | Professor | Type | Text (Handbook, Education ) | Scientific Coordinator | Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτης |
|