|
Abstract | Η θεματική ενότητα «Σύγχρονες Διδακτικές Κατευθύνσεις» αποβλέπει στο να συνδέσει την «παραδοσιακή διδακτική» με τη «σύγχρονη» και να προσφέρει το έδαφος για την ανάπτυξη και αξιοποίηση προοδευτικών πλαισίων και μορφών διδασκαλίας για τον εκσυγχρονισμό των γνώσεων των εκπαιδευτικών περί Διδακτικής και για την ανανέωση εν γένει του προφίλ τους ως εκπαιδευτικών μέσω της μετάβασης από τη διδακτική του αντικειμένου στη διδακτική του δρώντος υποκειμένου. Το θεµατικό περίγραµµα της ενότητας περιλαμβάνει: ∆ιδακτικοί νεωτερισµοί και ποιότητα της παρεχόµενης εκπαίδευσης. ∆ιδακτικές προσεγγίσεις µε νέες τεχνολογίες. Η αξιοποίηση των σύγχρονων παιδαγωγικών κατευθύνσεων στο σχεδιασµό της διδασκαλίας. Ευέλικτα διδακτικά σχήµατα, ευέλικτα Σχέδια ∆ιδασκαλίας, αξιοποίηση εξωσχολικών εστιών µάθησης. Εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις και µέθοδοι (οµαδοσυνεργατική διδασκαλία, διδασκαλία µε οµάδες δύο ατόµων, εξατοµικευµένη διδασκαλία, διδασκαλία µε βάση την εσωτερική διαφοροποίηση του µαθήµατος, διδασκαλία µε τη µέθοδο σχεδίου δράσης / project, διδασκαλία µε βάση τη διερευνητική διαδικασία, διδασκαλία µε τη µέθοδο της ανακάλυψης, διδασκαλία µε βάση την ερµηνευτική µέθοδο, επιτόπια διδασκαλία, διδασκαλία προσανατολισµένη στην επίλυση του προβλήµατος, διδασκαλία µε µοντελοποίηση, διδασκαλία από οµάδα εκπαιδευτικών / team teaching, διδασκαλία µε βάση την ανάπτυξη από τους µαθητές Ατοµικού Φακέλου του Μαθήµατος, καταιγισµός ιδεών, κτλ.) Η διδασκαλία ως δηµιουργία. Η διδακτική ελευθερία του εκπαιδευτικού. Σύνδεση διδακτικών µεθόδων. ∆ιερεύνηση των διδακτικών στόχων µιας διδασκαλίας πέραν των γνωστικών προς την κατεύθυνση της καλλιέργειας της δηµιουργικότητας, της κριτικής ικανότητας, του οµαδικού πνεύµατος, της αναγνώρισης αξιών, της απόκτησης στάσεων κτλ. Σχεδιασµός και οργάνωση σχολικών projects, καθώς και εξωσχολικών διδακτικών δραστηριοτήτων σε συνάρτηση µε τα περιεχόµενα του Α.Π. Χρησιµοποίηση της τεχνολογίας προσοµοίωσης στη διδασκαλία των µαθηµάτων και των εργαστηριακών ασκήσεων. |
Author/Creator | Βαϊνά, Μαρία | Licencee | Οργανισμός Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) |
Contractor | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Language | Greek | Date | 2008 |
Extent | 151 pages |
Subject | σπουδές εκπαιδευτικών διαρκής εκπαίδευση μέθοδος εκμάθησης εκπαιδευτικός διδακτικό υλικό παιδαγωγική μέθοδος οργάνωση της εκπαίδευσης νέα παιδαγωγική |
Keywords | Διδακτική, Σχεδιασµός, Διδακτικά σχήµατα, Σχέδιο διδασκαλίας, Οµαδοσυνεργατική διδασκαλία, Εξατοµικευµένη διδασκαλία, Σχέδιο δράσης / project, Διερευνητική διαδικασία, Μέθοδος ανακάλυψης, Ερµηνευτική µέθοδος, Επιτόπια διδασκαλία, Διδασκαλία από οµάδα εκπαιδευτικών, Ατοµικός φάκελος μαθήµατος, Διδασκαλία ως δηµιουργία, Διδακτικές αρχές, Εκπαιδευτικός, Διδακτικοί νεωτερισμοί, Μεταρρυθμιστική παιδαγωγική, Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Μέθοδος project, Διερευνητική μέθοδος, Επιτόπια ερμηνευτική, Team teaching, Portfolio, Μοντελοποίηση, Διαρκής επιμόρφωση, Εκπαίδευση των εκπαιδευτών | Education Level | Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση | Notes | Πρόκειται για εκπαιδευτικό υλικό για τη θεματική ενότητα 8. “Σύγχρονες Διδακτικές Κατευθύνσεις” στο πλαίσιο του έργου με τίτλο «Παιδαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ.» |
Is Related to | Παιδαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ. |
Type | Text (Education ) |
|