| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/1002 http://repository.edulll.gr/1002 |
|
Abstract | Πρόκειται για το εισαγωγικό φυλλάδιο με τίτλο «Συστατικά ονοματικής φράσης» του ντοσιέ «Ονοματική φράση. Ουσιαστικό, επίθετο, αντωνυμία: Μορφολογία». Καλύπτει: την αναγνώριση του ουσιαστικού, τη σημασία του, τα γραμματικά γένη, την αναγνώριση του επιθέτου, τη λειτουργία και τις χρήσεις του, την αναγνώριση της αντωνυμίας, τις χρήσεις της και τα είδη των αντωνυμιών. Το περιεχόμενο απαρτίζεται από θεωρία, γραμματικούς κανόνες και παραδείγματα, καθώς και ασκήσεις με τη μορφή πολλών και ποικίλων δραστηριοτήτων για την εμπέδωση της σωστής χρήσης του εξεταζόμενου υλικού σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση. Περιλαμβάνονται φωτογραφίες, απλά κείμενα (συχνά χιουμοριστικά), εικονογραφημένες ιστορίες και σκίτσα με έντονα χρώματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών, έτσι ώστε η διδασκαλία και η εξάσκηση της γραμματικής να γίνονται αποτελεσματικότερες και πιο ευχάριστες. Ο στόχος είναι η βελτίωση της πρόσληψης και παραγωγής λόγου, και η προαγωγή τόσο της γραμματικής ακρίβειας όσο και της επικοινωνιακής ικανότητας των παιδιών. Το φυλλάδιο αυτό, όπως και όλο το υλικό της σειράς «Υπόθεση Γλώσσα» στην οποία εντάσσεται, απευθύνεται σε μαθητές μέσης εκπαίδευσης που μαθαίνουν την Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Στόχος της σειράς είναι η υποστήριξη της γλωσσικής διδασκαλίας στην Τάξη Υποδοχής και το Φροντιστηριακό Τμήμα μέσα από την παρουσίαση και την πρακτική εμπέδωση μορφολογικών, συντακτικών και κειμενικών φαινομένων. Αποτελεί μια «τράπεζα υλικού» και όχι ένα διδακτικό εγχειρίδιο που διδάσκεται «με τη σειρά» ή ολόκληρο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αντλήσει από το υλικό αυτό ευσύνοπτους κανόνες γραμματικής, διαφόρων ειδών κείμενα (στα οποία παρουσιάζονται τα υπό εξέταση φαινόμενα), ασκήσεις και ποικίλες δραστηριότητες. Η επιλογή, ωστόσο, του τι θα διδαχθεί, πώς και πότε, εναπόκειται αποκλειστικά στον ίδιο. Για διευκόλυνση στην αναζήτηση των κατάλληλων δραστηριοτήτων, ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβουλευτεί τους μικρούς/αχνούς τίτλους στα δεξιά της σελίδας, οι οποίοι δείχνουν ποιο φαινόμενο εξετάζεται κάθε φορά και ποιος είναι ο στόχος της δραστηριότητας. |
Author/Creator | Γαλίτη, Λυδία; Λαβίδας, Νίκος; Μαγγανά, Νατάσα | Contributor | Editor: Borloz-Μάρκου, Μαρία-Λουίζα
; Μαγγανά, Νατάσα
; Κουβαράς, Σπύρος
Illustrator: Βαμβασάκη, Κατερίνα
; Μελάχρης, Άκης
; Μαρουλάκης, Ιούλιος
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Επιτροπή Ερευνών. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (ΦΠΨ). Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής |
Source | Υπόθεση γλώσσα: Τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα: Γραμματική και ασκήσεις για παιδιά και νέους, Αθήνα 2004 |
Language | Greek | Date | 2004 |
Extent | 34 pages |
Identifier | ISBN: 9608313694 | Subject | κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες εκπαίδευση για αλλοδαπούς αλλοδαπός γλωσσική ομάδα δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδακτικό υλικό διδασκαλία ξένων γλωσσών ξένη γλώσσα γλωσσολογία γλώσσα λόγος |
Keywords | Παλιννοστούντες μαθητές, Αλλοδαποί μαθητές, Αλλόγλωσσοι μαθητές, Μέση εκπαίδευση, Γυμνάσιο, Εκπαιδευτικό υλικό, Συμπληρωματικό υλικό, Τράπεζα υλικού, Τάξεις υποδοχής, Φροντιστηριακά τμήματα, Ντοσιέ, Φυλλάδια, Ελληνικά, Ελληνική γλώσσα, Νεοελληνική γλώσσα, Δεύτερη γλώσσα, Εκμάθηση ξένης γλώσσας, Γραμματική, Γραμματικοί κανόνες, Ονοματική φράση, Ονόματα, Γραμματικά γένη, Κλίση ονομάτων, Ουσιαστικά, Αφηρημένα ουσιαστικά, Συγκεκριμένα ουσιαστικά, Επίθετα, Επιθετικοί προσδιορισμοί, Κατηγορούμενα, Κατηγορηματικοί προσδιορισμοί, Ουσιαστικοποιημένα επίθετα, Αντωνυμίες, Προσωπικές αντωνυμίες, Κτητικές αντωνυμίες, Αυτοπαθείς αντωνυμίες, Οριστικές αντωνυμίες, Δεικτικές αντωνυμίες, Ερωτηματικές αντωνυμίες, Αόριστες αντωνυμίες, Αναφορικές αντωνυμίες, Μορφολογία, Λειτουργίες, Χρήσεις, Πρόσληψη λόγου, Παραγωγή λόγου, Εικονογραφημένα κείμενα, Σκίτσα, Ασκήσεις, Δραστηριότητες | Education Level | Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γυμνάσιο | Typical Age Range | 12+ |
Lesson | Νεοελληνική γλώσσα |
Intended User Role | Student Professor | Notes | Εισαγωγικό φυλλάδιο του ντοσιέ «Ονοματική φράση. Ουσιαστικό, επίθετο, αντωνυμία: Μορφολογία». Το ντοσιέ αλλά και τα υπόλοιπα φυλλάδια που το απαρτίζουν διατίθενται σαν διακριτές εγγραφές. Το ντοσιέ εντάσσεται στη σειρά «Υπόθεση Γλώσσα», στην ενότητα «Ονοματική Φράση». |
Is Part Of | Ονοματική φράση. Ουσιαστικό, επίθετο, αντωνυμία: Μορφολογία |
Type | Text (Education , Leaflet ) | Scientific Coordinator | Παπακωνσταντίνου, Θεόδωρος |
|
|